Rodo

INFORMACJA RODO – ogólna

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka Propertus w Krakowie przy al. Beliny Prażmowskiego 53/1, Kraków 31-514, adres mailowy: biuro@propertus.net.pl.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
    1. prowadzenia korespondencji z administratorem
    2. zawierania, wykonywania i rozwiązywania umów z Administratorem
    3. realizacji prawnie usprawiedliwionego interesu Administratora w postaci dochodzenia roszczeń oraz obroną przed roszczeniami.
  3. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych są:
    1. prawnie usprawiedliwiony interes administratora (zgodnie z art. 6 ust 1 lit. f RODO) – polegający na prowadzeniu korespondencji związanej z wykonywaną działalnością gospodarczą oraz obsłudze, dochodzeniu i obronie w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń.
    2. realizacja zawartej z administratorem przez Pana/Panią umowy (zgodnie z art. 6 ust 1 lit. b RODO)
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia korespondencji lub obowiązywania umowy z administratorem, w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 3) lit. a przez okres 3 lat od wygaśnięcia umowy stanowiącej podstawę przetwarzania danych.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty/osoby świadczące usługi m. in. w zakresie obsługi księgowej, obsługi prawnej, obsługi technicznej, dostawcy programów i aplikacji informatycznych oraz banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, organy administracji publicznej, policja, prokuratura, sądy, organy egzekucyjne.
  6. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do jej danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do złożenia oświadczenia o cofnięciu każdej wyrażonej zgody w każdym czasie, poprzez złożenie wniosku na adres korespondencyjny, podany w pkt 1)
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa, adres mailowy: kancelaria@uodo.gov.pl gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem Pani/Pana praw.
  8. Pani/Pana dane nie będą podlegały przetwarzaniu w zakresie zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym nie będą podlegały profilowaniu.
  9. Pani/Pana dane nie będą transferowane do Państw Trzecich tj. państw nie będących członkami Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

INFORMACJA RODO – dla właścicieli lokali

Niniejsza informacja wskazuje zasady ochrony danych osobowych w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – dalej jako RODO.

Wspólnota Mieszkaniowa (dalej: Wspólnota) informuje, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wspólnota, zgodnie z położeniem lokalu, której jest Pani/Pan członkiem na mocy ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali.
  2. Pani/Pana Wspólnota zleciła czynności zarządzania/administrowania nieruchomością spółce Propertus. W związku z powyższym spółka Propertus stała się Podmiotem Przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe w oparciu o umowę o powierzenie przetwarzania danych osobowych.
  3. Do kontaktu w sprawach związanych z ochroną danych osobowych we Wspólnocie służy następujący adres korespondencyjny: Propertus Katarzyna Najbar al. Wł. Beliny – Prażmowskiego 53/1, 31-514 Kraków lub adres e-mail: biuro@propertus.net.pl
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
    1. realizacji procesów związanych z zarządzaniem nieruchomością wspólną, w szczególności prowadzenia ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomości wspólnej, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej oraz rozliczeń mediów w lokalach dokonywanych przez Wspólnotę 
    2. realizacji procesów związanych z Pani/Pana uczestnictwem we Wspólnocie, m. in. prowadzeniem spisu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej;
    3. organizacji zebrań członków Wspólnoty i podejmowania uchwał przez Wspólnotę;
    4. kontaktowania się z właścicielami lokali;
    5. realizacji prawnie usprawiedliwionego interesu Wspólnoty w postaci dochodzenia roszczeń oraz obroną przed roszczeniami wobec Wspólnoty.
  5. Podstawą prawną przetwarzania przez Wspólnotę Pani/Pana danych osobowych:
    1. zasadniczo jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (zgodnie z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
    2. w zakresie realizacji celu wskazanego w pkt 3 lit. e jest prawnie usprawiedliwiony interes administratora (zgodnie z art. 6 ust 1 lit. f RODO) – polegający na obsłudze, dochodzeniu i obronie w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przez jaki pozostaje Pan/Pani właścicielem lokalu, a po ustaniu tej okoliczności do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z posiadaniem prawa własności do lokalu
  7. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz Wspólnoty, w tym zarządca/administrator nieruchomości, oraz podmioty/osoby świadczące usługi m. in. w zakresie obsługi księgowej, obsługi prawnej, obsługi technicznej, dostawcy programów i aplikacji informatycznych oraz banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, organy administracji publicznej, policja, prokuratura, sądy, organy egzekucyjne.
  8. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do jej danych osobowych, ich sprostowania,  usunięcia  lub  ograniczenia  przetwarzania,  prawo  do  wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz  prawo do  złożenia  oświadczenia  o  cofnięciu  każdej  wyrażonej  zgody  w  każdym czasie, poprzez złożenie wniosku na adres korespondencyjny, podany w pkt 2)
  9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa, adres mailowy: kancelaria@uodo.gov.pl gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem Pani/Pana praw.
  10.  Pani/Pana dane nie będą podlegały przetwarzaniu w zakresie zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym nie będą podlegały profilowaniu.
  11. Pani/Pana dane nie będą transferowane do Państw Trzecich tj. państw nie będących członkami Europejskiego Obszaru Gospodarczego.